En liten startguide på hva du bør være obs på når du starter din nye stillingen som leder.

Ikke ta deg selv for alvorlig
Bare fordi du har nå en tittel med navnet ditt, så betyr det ikke at du er noe smartere nå enn du var dagen før du fikk stillingen. Faktisk, gikk du fra å være den beste til den nyeste. Hvis noe, bør du iallefall ikke gå rundt å strutte vingene dine, men være ydmyk og prøver å finne ut hvordan du skal lede.

Tittel betyr ikke at du er bedre
En leder forstår verdien i de han skal lede. Husk å behandle alle med respekt, for du kan lære noe fra alle.

Starte på nytt
Dette er et område hvor de fleste nye ledere roter litt. I din nye rolle, så kan du ikke gjøre de samme tingene du gjorde før. Som leder er du nødt til å gjøre ting du ikke var trent for. Her er noen av dem: Rådgiving, konfliktløsning, skrive, medarbeider samtaler, tilrettelegging, forhandling, planlegging, team building og listen fortsetter. Hvis du ønsker å utmerke seg som en leder er du nødt til å lære hvordan du gjør disse tingene godt.

Reagere fort
Ikke vent med at problemene blir større. ditt team vil se til deg for å håndtere problemer som de oppstår, så alltid vær klar.motivere ansatte

Skape tillit
Du vil aldri få respekt med mindre du fortjener det. Du kan gjøre dette ved å alltid holde dine ord. Være en person de alltid kan stole på.

Støtte dine ansatte
Som leder er det ikke bare din plikt å sørge for at teamet ditt får arbeidet gjort, men det er også din jobb å støtte/fortelle dem når du tror de gjør de riktige avgjørelsene.

Få kontroll på konflikter
Folk krangler. Det skjer overalt, og det er ikke mye du kan gjøre for å stoppe det. Men du kan kontrollere det ved å møte konflikten og jobbe med en løsning så raskt som mulig.